Γιορτή 28ης Οκτωβρίου |
Υπάρχουν
στη ζωή των λαών μερικές ημερομηνίες κρίσιμες.
Είναι οι σταθμοί που ένας λαός σταματά για να
συγκεντρωθεί και να ελέγξει τα χαρτιά της
Ιστορικής του ταυτότητας. Τέτοιοι σταθμοί για τον λαό μας είναι ο Μαραθώνας, οι Θερμοπύλες και η Σαλαμίνα, η άλωση της Πόλης, η 25η Μαρτίου 1821... Τέτοιος σταθμός είναι και η 28η Οκτωβρίου 1940, η "Μάνα Μέρα του νεότερου ελληνικού βίου". Βέβαια εμείς ανοίγουμε την "κονσέρβα" της γιορτής, με τις παρελάσεις, τις επιμνημόσυνες δεήσεις και τα δαφνοστεφανώματα των ηρώων, τα "Ζήτω!" κι εδώ τελειώνουν όλα. Λίγο μετά το μεσημέρι το κουτάκι της κονσέρβας αδειάζει και το στέλνουμε για ανακύκλωση. Του χρόνου πάλι θα το ξαναπάρουμε, χωρίς να αξιοποιήσουμε το μήνυμα του "ΟΧΙ" και το συμβολισμό του. |
|||
Κάντε κλικ για ν' ακούσετε τα τραγούδια της χορωδίας : | |||
Παρέλαση 28ης Οκτωβρίου |
|||
Σημαιοφόρος : Μάριος Κουμπής Παραστάτες Γ' τάξης : Σοφία Κυριάκου & Χρύσα Παναγιωτοπούλου Παραστάτες Β' τάξης : Άννα-Μαρία Σωτηροπούλου & Νίκη Παπαδοπούλου Παραστάτρια Α' τάξης : Φιλοθέη Τσιρόζογλου |
|||
Δημήτρης Γκογκομήτρος Γιώργος Μπαλαλάς Παντελής Σούρρας Κώστας Κατσάρης Νίκος Μουρίδης Νίκος Παπανδρέου Κώστας Τσίτας Νίκος Σταματίου Ιάκωβος Τρουπής |
|||
Γιορτή 17ης Νοεμβρίου |
|||
Κάντε κλικ για ν' ακούσετε τα τραγούδια της χορωδίας : | |||
Γιορτή Χριστουγέννων |
|||
|
|||
Κάντε κλικ για ν' ακούσετε τα τραγούδια της χορωδίας : | |||
Εκδρομή στο Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού |
|||
Με το σχολείο μου, επισκεφθήκαμε στις 19 Μαρτίου το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού, το οποίο είναι ένα πολιτιστικό κέντρο και μουσείο, όπου μπορεί κανείς να γνωρίσει την
Ελληνική Ιστορία και τον πολιτισμό, μέσα από
διαδραστικές εκθέσεις, εκπαιδευτικά
προγράμματα, περιηγήσεις Εικονικής
Πραγματικότητας και ντοκιμαντέρ. Μόλις
φθάσαμε, πήγαμε στον προορισμό μας, ο οποίος ήταν
η «Θόλος». Η «Θόλος» είναι το νέο ημισφαιρικό
θέατρο Εικονικής Πραγματικότητας του Ιδρύματος,
χωρητικότητας 130 ατόμων, και παρακολουθήσαμε το
θέαμα : «Στην Αρχαία Αγορά των Αθηνών». Η
Αναπαράσταση έγινε σε τρεις διαφορετικές
στιγμές της Ιστορίας, ώστε να καταλάβουμε την
εξέλιξη και τις μεταβολές από εποχή σε εποχή. Η
αρχή έγινε από το παρόν, βλέποντας την Πλάκα, το
Μοναστηράκι, τα νεοκλασικά κτήρια και τα στενά
δρομάκια. Έπειτα μεταφερθήκαμε στο παρελθόν και
ταξιδέψαμε στον 3ο, 4ο και 5ο
αιώνα π.Χ. Γνωρίσαμε την Κλασική Αγορά με τα
δημόσια κτήρια και τον μεγάλο ανοιχτό χώρο για
συγκεντρώσεις και αθλητικές δραστηριότητες.
Ακολούθησαν Ελληνιστικά χρόνια, όπου
κυριαρχούσαν τα μεγάλα εμπορικά κτήρια. Τέλος
γνωρίσαμε την Ρωμαϊκή εικόνα της Αγοράς, κατά την
οποία είδαμε το περίφημο διοικητικό και εμπορικό
κέντρο να χάνει τη δύναμή του και να
μεταμορφώνεται σε καινούργιους ναούς, ωδεία,
βιβλιοθήκες, τράπεζες, δικαστήρια, χώρους
συνάθροισης κ.α. Το
ταξίδι στην Αρχαία Αγορά τελείωσε, παίζοντας, με
την καθοδήγηση του μουσειοπαιδαγωγού, ένα
παιχνίδι, τον «εξοστρακισμό», για να
κατανοήσουμε περισσότερο την αρχαία εποχή και
καθώς φεύγαμε, μας αποχαιρετούσαν από ψηλά με
τρόπο εξόχως εντυπωσιακό – μέσω ενός αμφορέα! –
λέξεις που εκφράζουν ελληνικές υψηλές αξίες όπως
Δημοκρατία, Φιλοσοφία, Ιστορία, Ισονομία κ.τ.λ. Βγαίνοντας
από αυτό το παράξενο «διαστημόπλοιο», το οποίο
είχε προσγειωθεί στο χώρο του Ιδρύματος, ήμουν
τόσο μαγεμένη που σκέφτηκα ότι δίκαια το Μουσείο
του Λούβρου συνεργάζεται με το ίδρυμα Μείζονος
Ελληνισμού, κάτι που αποδεικνύει την αξία του
καθώς είναι χώρος δημιουργίας και πολιτιστικής
προσφοράς, φτιαγμένος με μεράκι και αγάπη και
πλέκει τέλεια τον πολιτισμό, την γνώση και την
τεχνολογία. Η
εμπειρία υπήρξε εντυπωσιακή, γεμάτη πρωτοτυπία
και ζωντάνια!
|
|||
Γιορτή 25ης Μαρτίου |
|||
ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΞΑΝΑΖΩΝΤΑΝΕΥΟΥΝ ΤΟΥΣ ΗΡΩΕΣ Η
οργάνωση της γιορτής βασίστηκε στην εξής απλή
ιδέα : Κάθε συμμετέχων μαθητής είχε αναλάβει έναν
αγωνιστή, και αφού είχε μελετήσει σχετικά
κείμενα, βιογραφίες, απομνημονεύματα, ιστορικές
καταγραφές, παρουσίαζε την εργασία του υπό τη
μορφή συνεντεύξεως που «παραχωρούσε» στον
υπεύθυνο καθηγητή κ. Κουτσούγερα Δημήτρη. ΚΡΙΤΗΡΙΑ
ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Σημείωση
: Λόγω σύντμησης του προγράμματος δεν
παρουσιάστηκε η Μπουμπουλίνα από τη μαθήτρια
Αρετή Τσιρόζογλου και ο Αθανάσιος Διάκος από τον
μαθητή Αργύρη Κατσάρη . Τους ζητούμε συγνώμη… |
|||
Θεόδωρος Κολοκοτρώνης --> Σοφία Κυριάκου |
Παπαφλέσσας --> Κωνσταντίνος Βούλγαρης |
||
Γεώργιος Καραϊσκάκης --> Μάριος Κουμπής |
Ιωάννης Μακρυγιάννης --> Κωνσταντίνος Καραβάς |
||
Ιωάννης Μακρυγιάννης --> Γιώργος Πελούμπι |
Κωνσταντίνος Κανάρης--> Αντώνης Παπαγεωργίου |
||
Οδυσσέας Ανδρούτσος --> Ηλίας Σταματέλος |
|||
Κάντε κλικ για ν' ακούσετε τα τραγούδια της χορωδίας : | |||
Παρέλαση 25ης Μαρτίου |
|||
Σημαιοφόρος : Σοφία Κυριάκου Παραστάτες Γ' τάξης : Μάριος Κουμπής & Χρύσα Παναγιωτοπούλου Παραστάτες Β' τάξης : Άννα-Μαρία Σωτηροπούλου & Νίκη Παπαδοπούλου Παραστάτης Α' τάξης : Γιάννης Παπαβασιλείου |
|||
Εκδρομή στο Θωρηκτό Γ. Αβέρωφ και στο Ναυτικό Μουσείο |
|||
Στα
πλαίσια της ημερήσιας εκαπιδευτικής εκδρομής
του σχολείου μας την 29η Μαρτίου 2012, οι μαθητές και
μαθήτριες της Γ' τάξης του Γυμνασίου,
επισκεφτήκαμε το Θωρηκτό Αβέρωφ, το οποίο
βρίσκεται αγκυροβολημένο στον όρμο του Φλοίσβου,
στον Πειραιά. Με την βοήθεια των ξεναγών
περιηγηθήκαμε στους χώρους του πλοίου, το οποίο
πρωταγωνίστησε κατά τη διάρκεια των βαλκανικών
πολέμων. Δέος και συγκίνηση μας πλημμύρισε όλους
όταν συνειδητοποιήσαμε ότι στους χώρους αυτούς,
διαδραμάτισαν ιστορικό ρόλο οι πρόγονοί μας.
Ιδιαίτερη εντύπωση μάς προξένησε το γεγονός της
περιγραφής της τροφοδοσίας της μηχανής του
πλοίου με κάρβουνο. Στη συνέχεια, επισκεφτήκαμε το Ναυτικό Μουσείο του Πειραιά, όπου θαυμάσαμε τα εκθέματα και "ταξιδέψαμε" στη ναυτική παράδοση και τη ναυπηγική τέχνη των Ελλήνων από την αρχαιότητα έως σήμερα. Δεσπόζουσα θέση στα εκθέματα κατέχει η αρχαία τριήρης. Κατόπιν περπατήσαμε στο γραφικό λιμανάκι της Ζέας, όπου φάγαμε και το απογευματάκι πήραμε το δρόμο της επιστροφής. Ήταν μια ξεχωριστή εμπειρία για όλους μας, καθώς αποτέλεσε την αφορμή να εμπλουτίσουμε την ιστορική μας γνώση. Σ' αυτό το σημείο θα θέλαμε να συγχαρούμε τους καθηγητές μας, που είχαν την πρωτοβουλία αυτή, καθώς και να ευχαριστήσουμε τους συνοδούς καθηγητές που συνέβαλαν στην πραγμάτωσή της.
|
|||
Εκδήλωση για την τοπική μας γλώσσα : "Ανιχνεύοντας την ντοπιολαλιά μας" |
|||
Ηχητικό Απόσπασμα | Ηχητικό Απόσπασμα | ||
Ηχητικό Απόσπασμα | |||
Ηχητικό Απόσπασμα από την "Γλυκοφιλούσα" του Παπαδιαμάντη | |||
Εκδήλωση Τέλους Σχολικής Χρονιάς |
|||
Βιβλιοπαρουσιάσεις - Λογοτεχνικές Διαδρομές |
|||
Παρουσιάσεις εργασιών Τεχνολογίας |
|||
Παρουσίαση Σχολικής Ιστοσελίδας |
|||
Περιβαλλοντικές Δραστηριότητες |
|||