Γιορτή 28ης Οκτωβρίου |
Στην
προσπάθεια να σκεφτείς τι θα μπορούσε να
κρατήσει εστιασμένο το ενδιαφέρον των παιδιών
στην επέτειο της 28ης Οκτωβρίου και πιο
συγκεκριμένα στο νόημα αυτής της μέρας και πώς το
νόημα αυτό θα μπορούσε ν'απλωθεί και στο σήμερα
και στα όσα η χώρα μας και η κοινωνία μας
υφίσταται, σηκώνεις τα χέρια ψηλά, σαν
εκπαιδευτικός και σαν άνθρωπος και ψάχνεις,
ψάχνεις με το εκ των προτέρων αίσθημα της
ματαίωσης που τόσο ευχάριστα μπορεί κάποιες
φορές ν' ανατραπεί από τα ίδια τα παιδιά και τον
τρόπο τους.
Δεν
μπορώ να ξέρω και να προσδιορίσω αν η συγκίνηση
και η ιδιαίτερη προσοχή που επέδειξαν τα παιδιά
τη συγκεκριμένη μέρα οφειλότανε τόσο στην
οργάνωση της γιορτής όσο στα συναισθήματα και
τις σκέψεις που τα ίδια τα παιδιά ,
αναγνωρίζοντάς το ή όχι, είχαν ανάγκη να
κρατήσουν απ' αυτήν την επέτειο. Είναι σίγουρο
ότι οι επιλογές των εικόνων και των video από τη
συνάδερφο Ε. Ζαφειριάδου έδωσαν υπόσταση στο
λόγο. Στο λόγο των παιδιών που παρουσίασαν τα
σημαντικότερα γεγονότα του πολέμου μέσα από ένα
μικρό θεατρικό. Κόπος πολύς από τα παιδιά για να
"θεατρικοποιήσουν" όσο μπορούσανε το λόγο
και να μην μείνουν στη στεγνή απαγγελία.
Ταυτόχρονα έπρεπε να καταφέρουν σχεδόν μόνα τους
να περιλάβουν κάποια τραγούδια στο μικρό αυτό
θεατρικό αφού η έλλειψη συναδέρφου μουσικής από
το σχολείο μας είναι μεγάλο πρόβλημα. Και
μετά τις τόσες φωνές εκ μέρους μου και
μικροτσακωμούς μαζί τους, στις πρόβες, την ημέρα
εκείνη έρχεται η ανατροπή! Τα παιδιά - ηθοποιοί,
με απόλυτη συναίσθηση της σοβαρότητας του ρόλου
τους και της ημέρας και τα παιδιά - θεατές με τα
μάτια και τα αυτιά ανοιχτά να πηγαινοέρχονται
από την εικόνα στο λόγο. Και
τέλος τα συναισθήματα να κορυφώνονται με την
προβολή του video "Φιλικά Αλέξανδρος" το οποίο
συμμαθητές των παιδιών από Λύκειο της Αθήνας
δημιούργησαν πέρυσι με αφορμή τη συγκεκριμένη
επέτειο και που η συνάδερφος Α. Γαλάνη μας το
υπέδειξε σοφά ως επιλογή γιορτής. Το πόσο αβίαστα
και με πραγματικό νόημα έγινε στο μυαλό των
παιδιών η σύνδεση ανάμεσα στο χθες και στο σήμερα,
στα γεγονότα και στις συνέπειες, στις έννοιες που
παζαρεύονται και παζαρεύουν τη χώρα μας και τη
ζωή τους σήμερα, το νιώσαμε όταν τις επόμενες
μέρες τα παιδιά αναζητούσαν τη διεύθυνση στο
διαδίκτυο που θα μπορούσαν να ξαναδούν το video. Πόση
χαρά και ελπίδα ένιωσα προσωπικά που τα παιδιά
εκτιμήσανε και συναισθάνθηκαν τη δουλειά των
συμμαθητών τους και κατάλαβαν τόσα για τα οποία
πασχίζουμε χρόνο πολύ σε χρόνο τόσο λίγο.. Ευχαριστώ
από καρδιάς τα παιδιά και τους συναδέρφους για
την συμπαράσταση.
Α.
Σπυροπούλου |
Κάντε κλικ για ν' ακούσετε τα τραγούδια της χορωδίας καθώς και αποσπάσματα του θεατρικού : | ||
Παρέλαση 28ης Οκτωβρίου |
||
Σημαιοφόρος : Σπύρος Ρουμελιώτης Παραστάτες Γ' τάξης : Άννα-Μαρία Σωτηροπούλου & Δημήτρης Γεωργάκης Παραστάτες Β' τάξης : Γιάννης Παπαβασιλείου & Ιωάννα Γερογιάννη Παραστάτης Α' τάξης : Τάσος Βαλμάς |
||
Γιορτή 17ης Νοεμβρίου |
||
Γιορτή Χριστουγέννων |
||
Εκδρομή στην Αθήνα |
||
Την Τετάρτη 14/01/2013 πραγματοποιήθηκε μονοήμερη εκπαιδευτική εκδρομή των μαθητών της Α' Γυμνασίου, στα πλαίσια των μαθημάτων Ν.Γλώσσας και Ιστορίας, στην Αθήνα. Οι μαθητές και οι συνοδοί καθηγητές τους (κ. Δ.Κουτσούγερας, κα. Μ.Τρίγκα, κα. Κ.Πλατάνου) επισκέφτηκαν το Ναυτικό Μουσείο στον Πειραιά και παρακολούθησαν θαυμάζοντας τα εκθέματα του Μουσείου, την εξέλιξη της εμπορικής και πολεμικής ναυτιλίας από τα αρχαία χρόνια μέχρι και το 20ο αιώνα. Στη συνέχεια οι μαθητές συμμετείχαν ενεργά σε ένα ευχάριστο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «παραγωγής γραπτού λόγου» από την κα. Παναρέτου, καθηγήτρια της Φιλοσοφικής Σχολής Αθηνών στο Ίδρυμα κ.Λασκαρίδη (Στο Ίδρυμα απαγορευόταν αυστηρά η χρήση κινητού τηλεφώνου και φωτογραφικής μηχανής). Κατόπιν
οι μαθητές ψυχαγωγήθηκαν και έκαναν τις αγορές
τους σε εμπορικό κέντρο στην ίδια περιοχή.
Τελικά, έχοντας επιδείξει σε γενικές γραμμές
αρκετά καλή διαγωγή, επέστρεψαν ικανοποιημένοι,
πιο πλούσιοι σε εμπειρίες και γνώσεις, έχοντας
αναπτύξει περισσότερο τις μεταξύ τους σχέσεις.
|
||