Στο Σχολείο μας κατά το
Σχολικό Έτος 2008-2009 πραγματοποιήθηκαν τα ακόλουθα
πολιτιστικά προγράμματα :
|
Το Πολιτιστικό πρόγραμμα "Λαογραφικά Βόρειας Εύβοιας, Δημοτικά τραγούδια της Β.Εύβοιας και άλλων περιοχών της Ελλάδας" που λειτούργησε κατά το σχολικό έτος 2008-2009 είχε ως κύριο στόχο να γνωρίσουν οι μαθητές τα δημοτικά μας τραγούδια, να αγαπήσουν και να μάθουν να τα τραγουδούν. Στο πρόγραμμα συμμετείχαν 15 μαθητές και μαθήτριες από τις τρεις τάξεις του Σχολείου, αν και από την Α' τάξη μόνο δύο μαθητές το επέλεξαν. Η πλειονότητα των συμμετοχόντων μαθητών προσέγγιζαν με προσοχή και σεβασμό το ακουστικό υλικό που παρουσιαζόταν σε κάθε συνάντηση. Όμως, όπως λέει ένα ρητό, "Ναρθηκοφόροι μεν πολλοί εισίν, βάκχοι δε τε παύροι" · έτσι υπήρξαν και ορισμένοι, που είχαν το τετράδιό τους, στο οποίο επικολλούνταν ή γράφονταν οι στίχοι των τραγουδιών· δεν είχαν όμως προσήλωση στον στόχο και συνέπεια. Πάντως οργανώθηκαν αρκετές συναντήσεις και περί τα 20 τραγούδια έγιναν "κτήμα" των μαθητών. Διαπιστώθηκε η ανάγκη για καλή, ποιοτική μουσική στη ζωή τους και η απαξίωση τραγουδιών που οι στίχοι και η μουσική τους στερούνται ουσίας και αξίας. Στο πρόγραμμα υπεύθυνη ήταν η φιλόλογος Μαρία Τρίγκα και συμμετείχαν η καθηγήτρια γαλλικής φιλολογίας Κωνσταντίνα Μπιρμπίλη, η φιλόλογος Κατερίνα Πλατάνου και η φιλόλογος Δάφνη Στέφου. Παρατίθενται ακολούθως δύο δημοτικά τραγούδια της Β. Ευβοίας. Το πρώτο, από τα χρόνια της Τουρκοκρατίας, έχει χαρακτήρα δραματικό, ενώ το δεύτερο έχει σκωπτικό χαρακτήρα και τραγουδιόταν κυρίως τις Απόκριες. α) Όλες οι έμορφες, όλες έχουν καμάρι μια κοντή μελαχροινή αυτή έχει τη χάρη. Τούρκος θέλησε γυναίκα να την πάρει. - Σφάζομαι, σκοτώνομαι, Τούρκισσα δε γίνομαι. - Κι αν σφαχτείς, κι αν σκοτωθείς, πάλι Τούρκισσα θα βγεις. - Πουλάκι γίνομαι, στο δάσος πάω και μπαίνω. - Κυνηγός θε να γενώ μα δε μου έχεις γλιτωμό. - Ψαράκι γίνομαι, στη θάλασσα πηγαίνω. - Γω ψαράς θε να γενώ μα δε μου έχεις γλιτωμό. - Σταφύλι γίνομαι, στο κλήμα αποκάτω. - Τρυγητής θε να γενώ, πάλι σε κερδίζω εγώ. - Καλόγρια γίνομαι, σε μοναστήρι μπαίνω. - Καλογεράκι θα γενώ, πάλι σε κερδίζω εγώ.
β) Μια καλή τσάγκαρα_ τσούγκαρα τα μπράμτα_ μπρούμτα μια καλή νοικοκυρά πήγ' να μάσει λάχανα. Τάμασι τσάγκαρα τσούγκαρα τα μπράμτα μπρούμτα τάμασι, τα διάλιξι, τάβαλι να βράσουνι. Κι έπισι τσάγκαρα τσούγκαρα τα μπράμτα_μπρούμτα κι έπισι να κοιμηθεί κι να ξιρουκοιταστεί. Ψύλλος τη τσάγκαρα τσούγκαρα τα μπράμτα_μπρούμτα ψύλλος την ετσίμπησε, ψείρα τη γαργάληξε. Δίνει μια τσάγκαρα τσούγκαρα τα μπράμτα_μπρούμτα δίνει μια στη τετζεριά, έκαψι την πιθιρά. - Μωρέ νύ τσάγκαρα τσούγκαρα τα μπράμτα_μπρούμτα μώρε νύφη τι ειν' αυτά; Θα μι έκανις πατσά!
|
|||||||||||||||||||
Η ομάδα του προγράμματος ασχολήθηκε με τον εμπλουτισμό της παρούσας ιστοσελίδας. Υπεύθυνες καθηγήτριες : Ε. Ζαφειριάδου - Ι. Παπανδρέου - Μ. Τρίγκα - Ε. Τσόλλη |
|||||||||||||||||||
Φέτος
τα Χριστούγεννα ανεβάσαμε δυο μικρά θεατρικά. Η
καινοτομία ήταν στο ότι οι συγγραφείς ήταν
μαθητές του Γυμνασίου. Το πρώτο, πιο παραδοσιακό, έχει να κάνει με μια παρέα παιδιών που λένε τα κάλαντα στο χωριό για να μαζέψουν λεφτά. Ποια όμως είναι τα κίνητρα του καθένα, πώς επιλέγουν τα σπίτια όπου «θα τα πουν», πώς σχολιάζουν μεταξύ τους τους συγχωριανούς ,τι μεσολαβεί και πώς ανατρέπεται η κατάσταση είναι τα στοιχεία του έργου που αναπτύσσονται μέσα από διαλόγους εύστοχους, κωμικούς αλλά και γεμάτους ευαισθησία.
|
|||||||||||||||||||